01.07.2013

Սախարովի դասը

Երբ 1989 թվականին ԽՍՀՄ ժողովրդական պատգամավորների համագումարի ժամանակ ամբիոնին էր մոտենում Անդրեյ Սախարովը, դահլիճում նստած կոմունիստական նոմենկլատուրայի ներկայացուցիչները սկսում էին սուլել, բղավել, ոտքերով դոփել, որպեսզի նրա ձայնը լսելի չլինի: Ակադեմիկոսի կեցվածքը բոլորովին խրոխտ չէր՝ նա խոսում էր կմկմալով, ձայնը դողում էր, մտքերը գեղեցիկ չէին «փաթեթավորվում»: Հիշում եմ, մի անգամ նա իր ելույթը սկսեց այսպես. «Այսօր ինձ մոտեցավ մի աղջիկ, նա լաց էր լինում» (ոստիկանները չէին թույլատրել ինչ-որ ցույց): Լսելով դա՝ «ագրեսիվ-հնազանդ մեծամասնության» ներկայացուցիչները սկսեցին անկեղծորեն հռհռալ՝ ինչի՞ մասին է այս մարդը խոսում բարձրագույն պետական ատյանում, ի՞նչ աղջիկ, ի՞նչ լաց: Բայց Սախարովը այն մարդկանցից էր, որին բացարձակապես չէր հետաքրքրում, թե ինչպիսի տպավորություն է նա թողնում, նա ասում էր իր մտածածը, եւ այսօր, ի դեպ, նրա ասած շատ բաներ իրականություն են դառնում: Մասնավորապես, նա դեռեւս 1974 թվականին կանխատեսել էր, թե ինչ ազդեցություն է ունենալու համացանցը մարդկության կյանքում, իսկ նույն 1989 թվականին՝ կյանքի վերջին ամիսներին, առաջ էր քաշել Եվրասիական միության գաղափարը: Բայց գլխավորը այս կերպարի մոտ ոչ թե գիտական մարգարեություններն էին, այլ չարության բացակայությունը: Նա ուզում էր խաղաղ բարեփոխել այն երկիրը, որում  ապրում էր, բայց ոչ մեկին չէր ցանկանում ցավ պատճառել: Դրանում էր նրա ուժը եւ հեղինակության աղբյուրը: Այսօր, երբ նույն համացանցի միջոցով  հորդում են չարությունն ու խեղված, անառողջ հոգեբանության դրսեւորումները, Սախարովի օրինակը շատ արդիական է դառնում: Մեզ մոտ այսօր կարծես թե արիության եւ սկզբունքայնության բարձրագույն դրսեւորում է համարվում որեւէ «հակահերոսի»՝ վառելու, մորթելու, խեղդելու կոչեր անելը: «Ագրեսիվ-հնազանդ մեծամասնության» ճնշումը թույլ չի տալիս մեկ սանտիմետրով շեղվել այս հարձակողական դիրքից: Ես ինքս էլ ամենեւին բացառություն չեմ: Ես էլ ինչ-որ անձնական նեղվածություն ունեմ ինչ-ինչ մարդկանցից, ես էլ ինքս ինձ «բռնացնում եմ» չար, փրփրոտ, անընդունելի տոնայնության մեջ: Ես էլ եմ երբեմն ներքաշվում ինչ-որ մանր, ճղճիմ «ռազբորկաների» մեջ: Այնպես որ՝ «սկսիր քեզնից» կարգախոսը, անշուշտ, այստեղ ավելի քան կիրառելի է: Ամեն մեկս իր միջից պետք է հանի այդ չարությունը: Բոլոր հանցագործները կստանան իրենց պատիժը: Ամեն մի պարկեշտ մարդու պարտքն է՝ նպաստել, որ պետական արդարադատությունը կայանա: Բայց երբ մարդիկ սեղմում են բռունցքներն ու ատամները եւ ատելության խոսքեր են արտասանում այդ չարագործների հասցեին, ես, ճիշտն ասած, սկսում եմ կասկածել՝ արդյո՞ք այդ ատողների նպատակը արդարությունն է: ԱՐԱՄ ԱԲՐԱՀԱՄՅԱՆ 

                                               http://www.aravot.am/2013/06/29/260270/ 

Комментариев нет:

Отправить комментарий